• یکی از دوستان سابق دوران دانشگاه را اخیرا در سفری ملاقات نمودم. کارمند یکی از باشگاه های تقریبا متمول لیگ برتریست. سرمربی تیم مذکور یکی از معروفترین مربیان حاضر در لیگ برتر بود. مربی ای که به دانش فنی مشهور شده است. دوستمان می گفت: "مربیان ایرانی دانش فنی ضعیفی دارند. یک فصل همیشه در بازی هایی که تیم ما میزبان بوده در اتاق کنار رختکن می نشسته و صدای داخل را می شنیدم. هیچوقت ندیدم سرمربی در میان دو نیمه نکته ای فنی را گوشزد کند. همیشه یک مشت فحش و بدوبیراه را با فریاد نثار بازیکنان می کرد و بدین وسیله آن ها را تحریک نموده و به زمین می فرستاد. بازیکنان گاهی با ذلت به پایش می افتاده اند تا عصبانیت مربی فروکش کند. نمود بیرونی رفتاری همین مربی انسانی با اخلاق است که همیشه به اعمال مذهبی اهمیت می دهد. اما واقعیتش بالعکس است. ضد دین و ضد نظام."

• هر از چند گاهی اخبار مربوط به حضور فوتبالیست ها در پارتی های شبانه را می شنویم. دستگیری فلان بازیکن. فساد اخلاقی، دلال بازی، تبانی و ... . بی اخلاقی از سر و روی این فوتبال می بارد.

• قراردادهای فوتبال بحث داغ این روزهای رسانه های ورزشی است و قراردادهای چند میلیاردی که مدیر باشگاه سرخ با بازیکنان بسته است. سال گذشته هم مدیر باشگاه آبی. بودجه یکسال هر کدام از باشگاه های سرخابی حداقل یک و نیم برابر بودجه یک سال شهرداری اردکان است. 

• یعنی این حضرات فکر نمی کنند باید برای ریال به ریال این هزینه ها در آن دنیا پاسخ دهند؟ آقای سرداری که پسوند حزب اللهی را یدک می کشی آیا می توانی آن دنیا در مقابل رسول الله بایستی و بگویی در حالی که هنوز مدارس کپری در ایران وجود دارد بیت المال مسلمین را به پای یک بازیکن فوتبال ریخته ای؟ خواهشا آن پسوند را از روی خودت بردار. آبروی هرچه حزب الله است را شما می برید. من نمی دانم تفاوت شما با یک مدیر سکولار چیست؟ چه گلی بر سر این فوتبال زده اید؟ این فوتبالی که هر سال هزینه آن چندین برابر می شود و بازده آن هر روز منفی تر می گردد. واقعا چه کسی راضیست تا اینگونه مفت مفت خرج فوتبالی که کثافت از سر و رویش می بارد شود؟ ای هوادارانی که دائم همدیگر را لنگی و کیسه کش خطاب می کنید راضی به این هزینه اید؟ آیا نمی فهمید در حال بازی خوردنید؟ آیا نشنیده اید این کلام امیرالمومنین(ع) را که "کسی که به عمل قومی راضی باشد، گویا که در آن فعل با آنها همکار است".  شیر نفت را باز کرده اند و بدون فکر هزینه می کنند. کاش لااقل فایده ای داشت. افتخاری کسب می شد. هر روز پسرفت به جای پیشرفت. البته بیشتر از این نمی توان انتظار داشت. وقتی سردار سابق هزینه 20 میلیاردی یک تیم لیگ برتری را با هزینه سریال زیبای مختار مقایسه کند و فوتبال را بالاتر بداند چه توقعی از بقیه می توان داشت؟ وقتی سردار دیروز یک میلیارد برای یک بازیکن پرداخت کند به طوری که داد خود اهالی فوتبال هم در بیاید و دست آخر به جای پاسخگویی در برابر انتقادات با پررویی تمام می آید و دیگران را تهدید می کند که حسابتان را می رسم، از بی دینش چه انتظاریست؟

• سردار این تذهبون؟


پ ن 1: خواهشا نیایید بگویید این همه هزینه بیجا می شود این هم روش. اگر قرار است هزینه بیجا از یکجا شروع شود و افراد و مدیران دیگر همینطور بگویند فلان جا هزینه شد، هزینه غیرلازم ما هم روش هر روز این ریخت و پاش بیشتر می گردد.

پ ن 2: با فوتبال مخالف نیستم اما نه دولتی بلکه با نوع خصوصی اش. بریزند و بپاشند اما از جیب خودشان نه از بیت المال. 

پ ن 3: پول نفتی که اینجا گفتم منظور برداشت مدیر قرمز ها از ستاد حمل ونقل نبود بلکه منظور برداشت از بیت المال و بودجه کشور است که عمده آن از پول نفت تامین می گردد.

پ ن 4: این لینک ربطی به این موضوع نداره اما جالبه بخونیدش (اینجا)