با سلام خدمت تمام همشهریان گرامی

پیرو اتفاقاتی که در هفته اخیر در فضای مجازی اردکان، ابتدا پیرامون محدوده و سپس گسترش آن به حوادث 27 بهمن سال گذشته و  غیره اتفاق افتاد لازم دانستم توضیحاتی پیرامون این موضوعات به عرض رسانم

  ماجرا از آنجا شروع شد که وبلاگ اردکان نگین کویر ما در اینجا و  وبلاگ گزارشگر غیر حرفه ای در اینجا مطالبی را پیرامون محدوده بیان نمودند . برداشتی که از این مطالب می شد این بود که در اثر غفلت کارگروه خصوصا آقای حسینی پور، محدوده اردکان به خطر افتاده که فرشته نجات از راه رسید و با اقدام فوری و ضربتی ایشان اردکان نجات یافت(شاید به خاطر اینکه انتخابات نزدیک است).بعد از این قضایا اردکان نیوز اینجا مصاحبه ای تلفنی با آقای حسینی پور انجام داد تا به شبهات پاسخ دهد. وجود بعضی از مصالح و نیز جهت جلوگیری از تفرقه میان مسولان، مانع از شفاف گویی ایشان در مصاحبه گردید. فردای آنروز در جلسه شورای شهر مطالبی در این مورد مطرح گردیده که ظاهرا به اطلاع آقای پایدار می رسد.ایشان با ارسال پیامکی به آقای حسینی پور ادعاهای قبلی خود را تکرار کرده و نیز شبهه ای را مطرح نمودند.آقای حسینی پور جهت احترام به آقای پایدار جوابی به ایشان ایمیل نمودند.به نظر ماجرا پایان یافته بود اما آقای پایدار در عملی خلاف اخلاق حرفه ای بدون اذن ایشان پیامک خود و جوابیه را به اضافه اتهاماتی تازه با استناد به چند عکس بی ارزش بیان نمودند(اینجا). و در چند پست +،+ متوالی اتهمات واهی خود را تکرار کردند.و هنگامی که در  بخش نظرات پاسخ ایشان را مستدل و منطقی بیان می نمودم به بهانه توهین منتشر نمی کردند.البته نظرات مخالف گلچین شده را، با حذف بخش هایی منتشر می کردند.هر انسان منصف و عاقلی چند عکس را مایه قضاوت خود قرار نمی دهد بلکه برای قضاوت فکر، اندیشه، مواضع و اظهارنظرها و مهمتر از همه عمل به گفتار را مدنظر قرار می دهد.علیرغم مخالفت بنده با پاسخ به این مهملات، ابوی خواستار پاسخگویی شدند و از آقای مرتضی عابدی خواستند جوابیه را منتشر نمایند. آقای عابدی به گفته خودشان به خاطر  حجم زیاد عکس ها با گذاشتن چند عکس محدود و جابجایی عکس ها موجب سوء استفاده از مطلب و متهم شدن ابوی به تحریف و سوء استفاده شدند.لذا لازم خواستم با ساخت این وبلاگ منصفانه شبهات را پاسخ دهم.

متن کامل جوابیه که برای آقای عابدی ارسال گشته بود در ذیل مشاهده فرمایید. 

جناب آقای مرتضی عابدی

ضمن سلام و احترام امیدوارم که طاعات و عبادات شما مورد قبول حق گردد ان شاءالله .

همانطور که مستحضرید وبلاگ اردکان نیوز تلفنی از اینجانب سوالاتی نمودند و بنده پاسخهایی دادم . به دنبال آن آقای سید حسین پایدار پیامکی برای این حقیر فرستادند و مطالبی را بیان نمودند بنده نیز پاسخی به ایمیل ایشان ارسال داشتم اما آقای پایدار برخلاف مرسوم و بدون اجازه اینجانب پیامک و پاسخ اینجانب را در وبلاگ خود قرار دادند و بعد از ان نیز نکاتی را مطرح نمودند که پاسخ انرا خواهم داد .

اما از انجا که اقای پایدار مطالبی را بیان نمودند که خلاف ادب و شئون اسلامی است و تعصب در نوشته های ایشان موج می زند، شایسته ندانستم جوابش را در وبلاگ خودش بدهم لذا از شما عزیز گرامی درخواست می نمایم چنانچه صلاح بدانید اصل مصاحبه با اردکان نیوز و پیامک اقای پایدار و پاسخ اینجانب و مجددا مطلب ایشان و پاسخ اینجانب انگونه که بیان شده است را درج نمائید باشد که شما در تنویر افکار عمومی نقش بسزایی داشته باشید .

جناب آقای پایدار

ضمن سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شایسته نمی دانم که وارد این مقولات شوم  منتهی چون شما بنده را خطاب قرار دادید گفتم احترامت کنم و پاسخت دهم تا مردم عزیز و فهیم اردکان طرز تفکر شما را بیشتر بشناسند،لذا نکاتی را به عرض می رسانم :

1. در پاسخ به اینکه "جواب سوالات را باز موکول به آینده نمودم" حال هم می گویم که اگر مصلحت باشد و به وحدت و یکپارچگی مسئولین خدشه ای وارد نیاید تمام سوالات را یک به یک پاسخ خواهم داد که مردم به حق قضاوت کنند .

2. فرمودیدکه شاید بخواهم نامم برسر زبانها بیفتد . شما خود بهتر میدانید با ارادتی که به همه مردم اردکان دارم ، مرا می شناسند و به عنوان خدمتگزار برگزیدند و دیگر بیش از این نیاز به شناخته شدن ندارم که می ترسم مسئولیتم بیشتر شود

3. در مورد تظاهرات چند ده نفری فرمایش کرده بودید . باید بگویم که شما جرات نداشتید که عکسهای ان روز را منتشر کنید، اما دیگران درج نمودند .شما به عکس ها نگاه کنید. حال خودتان و مردم عزیز قضاوت کنند که تظاهرات آن روز چند ده نفری بوده یا هزاران نفری .(البته هزاران نفری به دو هزار نفر به بالا اطلاق می گردد)

 

تظاهرات 27 بهمن

 

4. گفتید که به ساحت جناب آقای خاتمی در ان روز توهین شده است ما هم توهین به هر کس بویژه  اقای خاتمی را از جانب هر کس که باشد بشدت محکوم می کنیم چرا که خاتمی را یک روحانی و فرزند آیت الله خاتمی که محبوب قلوب است می دانیم و دوست نداریم که ساحت ایشان آلوده به اعمال سران فتنه گردد. ما از شما که ادعا می کنید خاتمی را دوست دارید بیشتر او را دوست داریم چرا که اگر اقای خاتمی بر خلاف میل شما حرف بزند از او دور می شوید و چه بسا او را هم دروغگو خطاب کنید اما ما می خواهیم خاتمی حقیقتا محبوب قلوب مومنین و متدینین باشد منتهی این محبوبیت بشرطها و شروطها و برائت از اعمال سران فتنه من شروطها که امیدواریم به همین زودی محقق شود هر چند اکنون نیز دیر شده است و آقای خاتمی باید صریحا موضع خود را بیان کنند. اما شما پاسخ دهید آیا توهین به آقای خاتمی موهن تر است یا به مقدسات انقلاب و اسلام ؟ آیا در قضایای فتنه 88 به بسیاری از مقدسات انقلاب اهانت نشد؟ شما کی آنها را محکوم کردید؟ مگر در همین اردکان به بعضی از مقدسات اهانت نشد آیا محکوم کردید یا مرحبا گفتید ؟!! اگر برای شما تقدسی وجود دارد برای دیگران وجود ندارد؟!!

 

5. شما اینجانب را بخاطر این که  تجمع چند ده نفری به نظر شما را هزاران نفری بیان کردم دروغگو دانستید حال مردم عزیز به این تصاویر که در وبلاگهای دیگر هم درج شده است نگاه کنند و قضاوت کنند که دروغگو کیست و چه کسانی واقعیات را تحریف می نمایند . عزیز دلم تقوای قلم و بیانتان کجا رفته است که به این سادگی یک مسلمان را دروغگو و ریاکار خطاب می کنید. ما هزاران دروغ شاخدار را شنیدیم هنوز هم احترام می کنیم شما یک واقعیت را شنیدید ما را دروغگو خطاب می کنید. شما با این اهانتتان خود باعث شدید که نزد مردم فهیم و اهل قلم شناخته شوید که چقدر پایبند به اصول و مبانی اسلامی و اخلاقی هستید. آیا باز هم خود را پیرو خاتمی می دانید؟

 

 

 

6. گفتید عده ای ناپخته و از همه جا بی خبر در روز 27 و 29 بهمن تظاهرات کردند .

می خواهم بگویم اتفاقا در ان روز تعداد کثیری از افراد متدین و تعهد و وفدار به آرمانهای نظام که از طیف های مختلف جامعه و مردم عزیز بودند تظاهرات نمودند و سران فتنه را محکوم کردند که در سراسر کشور هم چنین بود اما اگر چند جوان افراطی به خاطر عدم موضع گیری و شفاف سازی بعضی از دوستان شعاری نا بجا سر دادند به ما مربوط نیست و ما هم محکوم می کنیم و همانجا نیز از ان جلوگیری کردیم .

اما متاسفانه و هزاران تاسف که فقط در اردکان در روز 28 بهمن بود که به ساحت مقدس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام اردکان از طرف بعضی از ناآگاهانی که تحت تاثیر احساسات ناسیونالیستی و القائات فتنه گران قرار گفته بودند اهانتی صورت گرفت که به نظر شما سیل جمعیت بود !!!!!!!!!!! اگر سیل جمعیت بود شما تصاویر آن تجمع را نشان دهید که این سیل کجاست؟ و بر فرض که صحیح باشد ایا افتخار دارد یا شرم بایدشان؟!!!!! باید بدانید که روح حضرت آیة الله خاتمی از این قضیه ازرده شد چرا که برای اولین بار به ساحت مقدس حوزه علمیه امام صادق(ع) در اردکان اهانت شد . چه شرمگینانه است که بر این اهانت افتخار هم بکنیم.مثل شما مثل کسانی است که قران فرموده : "قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالا الذین ضل سعیهم فی الحیاة الدنیا و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا ( کهف آیه 104) ایا به شما خبر دهم زیانکارترین مردم چه کسانی هستند؟ انها که تلاششان در این دنیا به گمراهیی می انجامد و حال اینکه گمان می کنند که کار خوبی انجام دادند . "

شما به خیالتان سیل جمعیت است و افتخار می کنید اما نمی دانید که چقدر گمراه بودید .

 

 

 

7. شما عکسهایی از این جانب به تصویر کشیدید و مطالبی را بیان فرمودید اما مردم خوب قضاوت می کنند و در این عکسها نیز مشهود است وقتی اقای خاتمی دست به سینه است و برای همه احترام می کند شما بگویید من باید از ایشان رو بگردانم یا ادب اقتضا می کند که بهتر از ان به او احترام کنم که چنین بوده است ایا شما هنوز رسم مسلمانی نمی دانید؟!! اما اینکه از فرط اشتیاق عنان از کف بدهیم مثلی است که: (کافر همه را به کیش خود پندارد) . البته اینجانب برای همه مردم مومن و متدین دست به سینه ام و بر این افتخار می کنم و سعی می نمایم همیشه  پیش سلام باشم و به همه احترام بگذارم که این از سفارشات شارع مقدس است و مردم عزیز خود بیشتر بر این امر واقفند .در ثانی هیچگاع عکس دلیل بر اثبات مدعای شما نمی تواند باشد.چه بسیار عکس هایی که مخالفان در کنار هم انداخته اند.

 

 

8. فرمودید که هنوز هم تظاهر می کنم و پشیمانم در روز 27 و 29 بهمن در تظاهرات شرکت کردم . باید بگویم حضور در ان تجمع که برای محکومیت سران فتنه بود را لازم می دانستم و بر ان حضور افتخار می کنم که همین حضورها باعث شد  چشم فتنه کور شود و به زباله دان تاریخ سپرده شوند و خدا را شاکرم  در حضور مردم شریف و متدین و هم در حضور خدا و پیامبرش پاسخگو هستم .

 

 

9. فرمودید: "ای کاش به جای پرداختن به این حواشی وظائف محوله را به خوبی انجام می دادم". ما که از کد یمین و عرق جبین خود ارتزاق می کنیم و سعیمان همواره بر این بوده که وظائف خود را به خوبی انجام دهیم و اگر قصوری در این رابطه وجود دارد مردم عزیز انشاالله به بزرگواری خودشان خواهند بخشید. 

10.گفته اید پاسخگوی سوالات باشم و شفاف با مردم حرف بزنم . به چشم دوست عزیز، اما اگر ما سوالات را پاسخ دادیم و شفاف حرف زدیم ولی به گوشه قبای بعضی خوش نیامد و ناراحت شدند و عنان طاقت از کف دادند شما پاسخگو هستید؟ چنانچه هستید ضمانتنامه فرستید تا شفاف پاسخ دهیم .

11د.آقای پایدار شما شعار ازادی قلم و بیان را سر میدهید اما در این روزها نظراتی را که مخالف شما هستند و خالی از توهین می باشد را منعکس نمی کنید  آیا می دانید با این کار تیشه به ریشه خود می زنید اگر ازادید چرا نظرات را نمی گذارید تا مردم متوجه شوند حقیقت چیست؟ اگر صادق هستید به شعار "زنده باد مخالف من" محبوب قلبتان پایبند باشید. پر واضح است که نظرات کسانی را گذاشتید که در طیف خودتان بودند و این خلاف مروت است شما ما را متهم به تحریف و ... می کنید و خواستار جواب صریح هستید در حالیکه خودتان از ارائه نظر مخالفان امتناع می کنید به بهانه اینکه در انها شاید اهانت باشد ولی نمی دانید که خود شما در همین گفتارتان دچار بزرگترین اهانت شدید که امیدوارم در این ماه مبارک توبه نمایید .(ان الله یضل من یشاء و یهدی من یشاء)

بنده در همینجا این مبحث را خاتمه می دهم. آنچه به مصلحت بود ، گفته شد. قطعا مردم عزیز اردکان خود قضاوت خواهند کرد.

 

 

عکس های تظاهرات بالا مربوط به 27 بهمن بود به جز دو عکس که سیل جمعیت تجمع 28 بهمن را نشان می دهد! 

 

عکس های تظاهرات 29 بهمن در محکومیت سران فتنه را ذیلا مشاهده نمایید 

 

 

مطالب مرتبط:

اردکان نیوز
جوابیه آقای پایدار
گزارشگر غیر حرفه ای سید قناد و چرا حرکت دوگانه؟
اردکان من
داوود اردکانی